// // Leave a Comment

Панел за пощенски пратки UNEX Kantar - втора част

Както обещах в предишната публикация за пощенските пратки, в тази добавям повече информация на заплащането и повече за моя личен опит по изпращане и получаване на писма.

Как става плащането честно казано ми е малко объркано. Регистрирате се в друг сайт Convera (за първи път го ползвам и разбира се имах проблеми с активирането на акаунта си). След няколко опита успях да си настроя акаунта, но даже в момента ми е трудно да се логна в него, което не пречи плащанията ми да пристигат, надявам се да нямам проблем по нататък. Получих вече два пъти пари, така че предполагам данните ми са ок. В този сайт се регистрирате с ID от пощенския панел и въвеждате банковата си сметка. После без да правите нищо когато стане време за плащане, от този сайт ви уведомяват, че сте получили пари от UNEX.

Заплащането както казах преди, е 4,6 евро на седмица. Моята банкова сметка е в левове и парите пристигат директно в нея превалутирани (нямам идея по какъв курс). Не съм изчислявала за колко седмици и дали е точно плащането, но за 3 месеца първият път получих 80 лв., втория 130 лв., някой ден сигурно ще успея да им схвана алгоритъма. Пак казвам, плаща се на всеки три месеца, за да се натрупа по-голяма сума. Това е моят опит от към получаване на пари от UNEX, не знам до колко мога да помогна, но ако имате въпроси съм насреща.

По-подробна информация за получаването и изпращането на пратки и писма:

Графикът на изпращане се попълва онлайн в сайта и на хартиена таблица, която ви изпращат с писмата за дадена седмица. Таблицата е полезна, защото понякога има уточняващи въпроси в сайта (кога е изпратено дадено писмо, кога е получено друго) и тогава помага да си видиш записите, защото въведеното веднъж в сайта не се вижда от панелистите.

Затова и когато получавам писма, след като ги регистрирам в системата, на гърба им записвам кога се получени, за да мога при възникнал въпрос бързо да проверя. За момента пазя всички получени писма и колетчета (добре, че са малко тези вторите), по указание трябва поне 3 месеца да се съхраняват.

Може да регистрирате няколко локации за изпращане (пощенски клонове). Просто всеки път като попълвате за изпратено писмо маркирате и от кой клон сте направили това.

Ако не успеете поради някаква причина да изпратите дадено писмо на съответния ден, трябва да уведомите за това в платформата, има секция за съобщения и да изпратите писмото точно след една седмица на същия ден. В тази секция за съобщения може да пишете и когато имате въпроси или неясноти относно пращането/получаването, но имайте предвид, че отговарят малко бавно, примерно 2-3, че и повече дни. Ако е нещо спешно, няма кой да ви пише веднага, аз обикновено в такива случаи преценявам сама.

Например в пощата настояваха да пиша на гърба на писмата моите данни, за да може ако не се достави писмото, да ми го върнат. От писмата, които получавам не виждам в другите държави да имат тази практика. Питах в панела и ми отговориха, че не е проблем да надписвам писмата. Така даже едно писмо се върна при мен, но в UNEX тези писма не представляват интерес и нямаше къде да го докладвам. От скоро спрях да си пиша данните, явно в пощата ми свикнаха и не ме занимават. Пощенските служители от време на време настояват да пускам писмата в пощенската кутия, след като са предварително подготвени, но аз любезно отклонявам това предложение тъй като имам указание да ги пращам на гише (разбира се това не им го казвам).

Оказа се, че понякога може да има празни дни, когато не се изпраща нищо, без да са официални празници или нещо такова.

Изпратено писмо, което съм забравила да въведа в системата - Въвеждам времето на изпращане на следващия ден, никой не ми е писал да ме пита защо съм закъсняла. До колкото знам периода за въвеждане е 24 часа, но в 99,9% от случаите гледам да го въведа веднага след изпращане, за да не забравя.

Скоро се случи да липсва едно от писмата, което трябва да изпратя, а вместо него да имам 2 за един и същ човек. Докато ми отговорят какво да правя, стана време за пращане и изпратих двете еднакви писма (после видях, че има правило да не се изпращат 2 писма до една и съща държава в един и същи ден), а за липсващото им писах и очаквам да махнат записа от системата, защото още ми виси като чакащо.

Получаваните на пакетите за изпращане е добре да се регистрират в деня, в който са получени. Това е важно, защото за да изпращате писмата, описани в него е необходимо първо той да бъде заведен/регистриран. Няколко пъти забавиха изпращането на седмичния пакет и аз не мога да започна да пускам писмата по график. Пиша им, че не съм получила седмичния пакет и когато пристигне изпращам писмото за съответния ден, а тези, за които съм закъсняла изпращам по правилото за 7-те дена (т.е. пускам го на същия ден следващата седмица).

С регистрацията на всяко получено писмо трябва да се качи и снимка. Какво правя аз - снимам плика заедно с листа с номер, който е в него. Не знам дали така е правилно, няма указания, но до сега не са ми казвали, че е грешно, така че ако се чудите как, може да пробвате така. Забравяла съм да прикача снимка при регистрация на получено писмо, качвам я после.

Кодът, който се въвежда в системата при получаване на писмо се състой от 4 букви и се намира отвътре на плика на мястото на затварянето му. Вътре в писмото има лист с друг код, но това е някакъв контролен код, който от UNEX си разбират, аз не го ползвам, нито въвеждам някъде.

Има специални писма, които съдържат други писма, наричат ги транспондери. Те трябва да се изпратят като другите писма. Не е нужно да се връщат на същия ден, в който сте ги получили, но е добре пращането да стане в рамките на една седмица от получаването им. Не знам дали има нужда, но аз ги регистрирам като получени и също си записвам кога са изпратени. На тях липсва марка, но те са платени, сигурно в началото ще се чудят какви са тези писма, но на тях пише, че са безплатни и няма нужда нищо да им се добавя/плаща. Доста транспондери получавах в началото, сигурно поне 10, от скоро са спрели, може би са измерили каквото им е необходимо.

При получаване на бележка от пощата, че имате пратка, тази бележка се снима и качва в панела. Пратката може да я вземете и по-късно и като я регистрирате отбелязвате, че сте получили хартиено уведомление за нея и избирате кое точно е, ако имате качени няколко. Обикновено в пощенския клон се получават едни малки колетчета и тях не ги носят на адрес, а оставят само известие. За първи път получих пакет без да имам бележка за него, просто като отидох в пощата и покрай другите неща ми дадоха и него. Беше доста смачкан, опакован в найлон и надписан, че така е пристигнал и в пощата са го преопаковали. Регистрирах го по обичайния начин, като оставих и съобщение, че ако имат нужда от повече снимки (тъй като при регистрация може да е качи само една), мога да изпратя още.

Случвало ми се е и за писма да получавам бележка, че трябва да ги взема от пощата, но те не са по-различни от другите писма, които получавам. При тях пак качвам снимка на уведомлението и си регистрирам писмото по обичайния начин, но не давам линк към нотификацията.

В случай, когато не сте на разположение за кратко, защото сте болни или някакво друго непредвидено обстоятелство, писмото може да се изпрати от ваш близък. Ако планирате ваканция или друго отсъствие и знаете предварително кога ще е това, трябва да го отбележите в системата. Ако в тези периоди има кой да ви замества при изпращането и получаването на писма/пакети, трябва да въведете данните му - име, телефон и имейл в системата. На мен до сега не ми се е случвало, а в единствения път, когато бях болна не ми беше чак такъв проблем да си изпращам писмата.

Мисля, че това са нещата, за които се сещам и които могат да възникнат по време на "работата" с панела за изпращане и получаване на писма.

Оставям линк към панела, и моят реферален код UX1100486651023, ако ви е интересно да пробвате тази възможност за изкарване на пари от дома. Ако имате въпроси ми пишете коментар, във фейсбук или по имейл.

Ако публикацията ви е била полезна, помогнете й да стигне до повече хора - коментирайте, споделяйте, последвайте ме facebook

0 comments:

Публикуване на коментар