// // 42 comments

Работа като таен клиент

Нямах много възможност да пиша последния месец, тъй като имах доста работа. :)
Което от една страна е добре и не се оплаквам, но пък не трябва да забравям и да споделя с вас каква точно е работата, тъй като това е целта на този блог.

Дойде време да споделя моя опит като таен клиент и фирмите, които в момента предлагат този вид услуги. Със всяка от тях съм имала някакви отношения, така че имам какво да кажа по въпроса.

Shoppix

 
Shoppix е първата специализирана агенция за инспекции с "тайни" клиенти в България. Седалището на фирмата е във Варна, но това не пречи да работите от друг град, стига да има задачи за вас. Не винаги натовареността е еднаква, има и слаби периоди, има и месеци, когато има доста задачи. Избирате градовете, които можете да инспектирате и следите какви задачи има за този град.

Кандидатствате за дадена задача и ако ви одобрят получавате инструкции. За всяка изпълнена инспекция получавате освен заплащане и оценка за извършеното. Тези оценки ви помагат за в бъдеще, когато кандидатствате за нова задача.

Заплащането не е голямо, а ако сте в по-голям град и трябва да си покриете и пътните, понякога никак не е изгодно да поемете дадена работа. Заплаща ви се за извършената работа и ви се отпуска и определена сума за пазаруване, ако в инспекцията има такова изискване.

Фирмата е коректна, винаги са на разположение, ако имате въпроси или проблеми, плащат навреме и ви улесняват максимално. Работя за нея от 2 години и съм доволна. Не може да се каже, че съм изкарала много пари, но понякога се случва да имам 3-4 инспекции в месеца.

International Service Check

Международна компания, която май няма много силно присъствие в България. Регистрирана съм към нея от година и половина, но досега съм получила едно единствено предложение за инспекция, което се печелеше от първият отговорил на имейла, като беше разпратено до много тайни клиенти и не можах да се вредя. Техни клиенти са предимно по-големи международни вериги, така че ако сте от малък град, където няма магазин или заведение на някоя от тези марки не се и надявайте да получите покана за инспекция.

Вчера след като си ъпдейтнах данните при тях получих предложение да се квалифицирам за тестване на Макдоналдс. Като знам, че наблизо няма такова заведение за бързо хранене, не виждам и как мога да го тествам, макар, че съм посочила в данните си в кои градове мога да извършвам инспекции.

Не знам дали тази фирма плаща и дали са коректни, тъй като както казах така и не можахме да стигнем до някакви по-задълбочени отношения. Ако някой все пак е работил за тях, ще се радвам да сподели опита си.

Face Off Bulgaria

Бяха залели jobs.bg с обяви, че търсят тайни клиенти за доста градове в страната.
Фирмата беше представена доста добре и изглеждаше сериозна и интересна работа.
Кандидатстваше се чрез попълване на въпросник на сайта на фирмата, където както и при всички други фирми за тайни клиенти искат доста данни за теб, за да могат да изготвят профила ти и да преценят за какви инспекции си подходящ.

Кандидатствах в края на миналата година, след като попълних въпросник ми изписа, че ще се свържат с мен до края на януари. Все още нямам никаква обратна връзка. Поне някой да беше написал, че не отговарям на условията или че ще се свържат по-късно с мен, но не. Вчера пробвах да се регистрирам пак, но системата не позволява и затова им писах писмо. Бързи са и днес ми отговориха, че регистрацията ми е получена, но тъй като нямат проект за града, в който живея, все още не са се свързали с мен. Което още един път ме убеждава, че тази професия е по-скоро за хората в големите градове, където има повече магазини, заведения и фирми.

От тази фирма така и не се свързаха с мен, а впоследствие изчезнаха и от интернет пространството и явно са престанали да съществуват.

Набелязах си още 4 фирми, на които изпратих автобиографията си и сега чакам отговор, за да мога да споделя с вас.

42 коментара:

  1. Браво, благодаря Ви за информацията, но посочете и други фирми:)
    Поздрав

    ОтговорИзтриване
  2. Разбира се, ще посоча всички фирми, които съм намерила, просто искам да съм сигурна в това, което пиша и затова изчаквам да видя как ще се развият нещата с тях.

    ОтговорИзтриване
  3. И аз благодаря, невероятно е, че ни помагатер по такъв начин

    ОтговорИзтриване
  4. Ако някой знае още фирми за тайни клиенти нека да сподели :) Благодаря предварително!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И една сравнително нова фирма за България - Bare International. Правят сравнително малко проверки все още в страната, но от опита ми с тях разбрах, че са коректни, плащат на време, проектите са интересни, а и заплащането е по-високо в сравнение с българските фирми. Имат и луксозни проекти, които се заплащат по-високо. Лошото (за тези, които не се справят с английския) е, че всичко е само на английски - въпросници, обяснения и т.н.

      Изтриване
    2. А получавали ли сте заплащане вече от Bare International? Те правят международни преводи и 50 % от таксата е за сметка на получателя. Не мисля, че би излязла сметката в този случай.

      Изтриване
    3. Да, получих заплащане вече. Проблемът не е, че 50% от таксата се поема от мен, а че българската банка те "обира" като ти вземе една голяма такса между 10 и 15 евро за превода, в зависимост в коя банка ти е сметката. Хубавото е, че намерих друга банка, която не взема комисионни за малките преводи до 100 евро. Иначе от страната, където превеждат Bare таксата е в размер на няколко цента, доколкото видях.

      Изтриване
    4. А мога ли да попитам как декларирате дохода си от тях? Не издават сл. бележка, само един уведомителен имейл. И сега съм в чуденка как да постъпя.

      Изтриване
    5. За коя фирма конкретно питате? Най-вероятно подават данни директно към НАП и ако имате ПИК код ще може да видите какво са попълнили и нямате нужда от служебна бележка. Аз подавам данъчна декларация онлайн и там всичко ми е попълнено, само трябва да го проверя, потвърдя и подам.

      Изтриване
  5. Не знам в другите фирми как е, но Iinternational Service Check плащат твърде малко за проверката в Мак Доналдс. Сумарно съм загубил около половин работен ден да чета разни указания, онлайн тестове и т.н. и накрая като прочетох че ми предлагат 5 лева + сандвич, кола и картофки за да направя проверка там, на момента отказах. Пропуснах да спомена, че имах 'късмета" да отговоря бързо на имейла им и да се класирам. Приемам го като подигравка. Поне аз оценавам времето си на доста по-висока сума :)
    Хубаво е че някой се е сетил да обхване всички подобни фирми и да приложи коментар за тях.
    Дано и аз съм бил полезен на тайните клиенти (на Iinternational Service Check е ясно че няма да съм им от полза).

    ОтговорИзтриване
  6. Не се хващайте на номерата на тези мошеници. Работил съм с Shoppix. Истината е, че ви използват и ви плащат малко (обикновено 5 лв.), колкото да покриете транспортните си разходи за проверката на даден обект, но в повечето случаи те са по-големи, така за вас не остава нищо ... да не говорим за загубеното време. Представете си, че живеете в кв. Дружба в София и инспектирате обект в Люлин за което ви плащат 5 лв. ... колко ви струва транспортът за отиване и връщане? Не стига, че ги кредитирате, но и получавате заработеното в началото на следващия месец ... а това са ваши пари, които сте платили от джоба си през текущия месец. Освен това, ако се ангажирате с повече задачи или заработите сума по-голяма от определен лимит, намират причини и начин ДА НЕ ВИ ПРИЗНАЯТ няколко от тях и не приемат никакви възражения.
    ... Така, примерно ще похарчите 60-70 лв. ваши пари, а следващия месе ще получите 100 лв. Как мислите? ... Струва ли си за 20-30 лв. да пропилеете цял месец? ... Ако някой си мисли, че си струва, трябва мно-о-о-о-о-го да го е закъсал, проблемът си е негов.

    ОтговорИзтриване
  7. Ако го правите от чисто любопиство, както аз пробвах, е забавно. Обаче не е начин да заработите нещо. Освен това специално в Шопикс има едни ужасно неграмотни девойки, които първо искат едно, после звънят и започват да ви питат за друго (което не знаете предварително, че трябва да направите) и губят времето на хората. Много са некоректни и със сроковете - първо поставят един срок, после се оказва, че трябва да свършите задачата още същия ден, а това ви го казват в късния следобяд и очакват да зарежете всичко друго и да тръгнете по тяхната задача, иначе ви пишат черни точки и накрая се оказва, че не сте си свършили работата.

    ОтговорИзтриване
  8. Аз съм доволна от Шопикс- плашат редовно и малко, но е интересно. Определено работата като таен клиент за мен е забавна, но не може да се каже, че чрез нея се печелят пари. По-скоро минимален допълнителен доход за хора със свободно време :) Работя към четири фирми за таен клиент и във всичките условията са: повечко свободно време, минимален хонорар. Който е съгласен...На мен лично ми е интересно и забавно, а това е главното!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кои са другите фирми, може ли да споделите.

      Изтриване
  9. Аз работя за Шопикс вече 2-ра година плащат редовно но няма достатъчно задачи явно имат повече хора и разпределят задачите.Има месеци в които нямам нито една назначена проверка.Заплащането наистина е малко понякога искат неща които са неизпълними.А за тези пари ще се правиш на МАИМУНА но всичко си има граници.Общо взето като на всякъде искат да те прекарат ако могат.

    ОтговорИзтриване
  10. А случайно да знаете за фирма с името Семани ЕООД?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Семани са фирма от София, правя проверки с тях на ресторанти и магазини. Много коректни млади хора. Добри впечатления от организацията и заплащане.

      Изтриване
  11. Здравейте! Работя за shoppix от около година и съм доволна. Миналия месец имах 4-5 инспекции, за които ще получа около 80лв, което не е никак зле. Като се има предвид, че можех да заработя повече пари, но сама провалих 2-3 инспекции. Превеждат парите на следващия месец до 15-ти, както и поемат пътните разходи до други градове, където има инспекции. Доволна съм напълно! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ха-ха! 4-5 инспекции за 80 лв. ОТКРОВЕНА ЛЪЖА! Не повече от 30 лв., в т.ч. направените разходи.

      Изтриване
  12. Привет, а имате ли информация за Ипсос?

    ОтговорИзтриване
  13. Направете си добре сметката преди да заработите за тази агенция. Заплащането в тази агенция е некоректно.

    ОтговорИзтриване
  14. Някой работил ли е с AQ Services?
    Интересувам се дали са коректни и дали плащат за извършените за тях услуги!?

    ОтговорИзтриване
  15. В момента има кампания на една нова агенция за България - http://4service-group.com/msp/.
    Проектът е доста голям и има проверки в цялата страна.

    ОтговорИзтриване
  16. Добър вечер, някой има ли информация за фирма КЛАЯНТИКС ЕООД?

    ОтговорИзтриване
  17. Най-големите измамници за таен клиент са ClientX ЕООД. Пазете се от тях. Не плащат пари а измислените им глоби са толкова много, че като прекалят се оказва, че трябва да плащате затова, че сте им работили безплатно. Видите ли ClientX ЕООД бягайте с двеста, освен ако не искате със сигурност да ви измамят! Пазете се от ClientX ЕООД!!!

    ОтговорИзтриване
  18. ПОЛУЧИХ ПРЕДЛОЖЕНИЕ ЗА РАБОТА ОТ CLIENT X ЕООД.ОЩЕ ПРЕДИ ДА СМЕ ОБСЪДИЛИ НАЧИНА НА РАБОТА,СИСТЕМАТА НА ЗАПЛАЩАНЕ И ДРУГИ ПОДРОБНОСТИ,ТЕ МИ ПОИСКАХА ЛИЧНИ ДАННИ:ЕГН,НОМЕР НА ЛИЧНА КАРТА,БАНКОВА СМЕТКА,ПОДРОБНОСТИ ЗА АДРЕС И СЕМЕЙСТВО.СВЪРЗАХ СЕ С ТЯХ ПО ТЕЛЕФОНА,ЗА УТОЧНЕНИЕ НА ТЕЗИ НЕЩА,ОБЕЩАХА ДА МИ СЕ ОБАДЯТ,НО ОБАЖДАНЕ НЕ ПОСЛЕДВА.
    МИСЛЯ,ЧЕ ТРЯБВА ДА БЪДЕМ ВНИМАТЕЛНИ!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Работя като таен клиент за клиент Х- определено съм доволна. винаги са били коректни. Да, заплащането не е високо, но правя проверките с удоволствие, за забавление и за допълнителен доход. Който очаква да спечели много и забогатее- ще бъде разочарован. Клиент Х са коректни и точно в плащанията си, няма обяснение за това, че има излъгани?!

      Изтриване
  19. Здравейте, работя за клиент х, шопикс и семани и за трите фирми работя отскоро. До момента като че ли съм най доволна от семани. Всичко, за което се бяхме договорили е коректно, включително и заплащането. За шопикс и Клиент х ще пиша като си получа хонорарите от тях. Ако трябва да направя сравнение като че ли съм най- недоволна от Клиент Х. Заплащането обикновено се свежда до покупка, която остава за мен, но пък там докладите са най-опростени и отнемат най-малко време. Да, не се забогатява от такава работа, но пък е добър страничен доход и ми е интересно, поне засега.

    ОтговорИзтриване
  20. Аз работих за полска фирма Имаго България известна като "коректна фирма"_пълна смешка:-(

    ОтговорИзтриване
  21. Всички са недоволни, но работят за без пари! Ми спрете бе хора, ако няма балъци за 5лв на проверка, разбира се че ще вдигнат на 10 и нагоре! Ако намерят пък такива, които дори работят без пари-на никого няма да плащат! Замисляли ли сте се, те, фирмите за които работите, дали не взимат стократно повече от техните клиенти, Вашите обекти на проверки!

    ОтговорИзтриване
  22. Аз работя за Client X!В един месец правя по 2-3 проверки!Коректни са плащат!Наложи се да ходя в един обект близо до града, но пак не е в града, няма превоз до там, и какво се оказа, че като си платих таксито и пазарувах, все едно хонорара ми отиде по дяволите!А за докладите, пълен ужас, пишене, пишене и то повтаряне на едни и съши въпроси!Мисля, че заплащането е малко!Ходиш, питаш, разпитваш, помниш имена, помниш ситуациии и накрая 10-15 лева, понякога и доста по-малко?!?

    ОтговорИзтриване
  23. От известно време съм таен клиент към фирма, представящя се като Kresearchis, първоначално всичко е изрядно, " зарибяват" те на висок хонорар, 30-40 лв, закачат те на въдичката, започваш да работиш, изкарваш си допълнитено пари, после задачите започват да намаляват, съответно и сумите, последно търсиха "рибки" за задача за 4лв. аЗаплащането става месец,два след приключване на зядачките. Общо взето зависи колко е отчаян човек. Пробват се. Неприятното е,че не знаеш кога точно ще си вземеш парите,а всъщност си им изкарал заплатите с твоя труд.

    ОтговорИзтриване
  24. Определено считам че е подигравка 4.5лв за одит! Какъвто и характер да има проверката, това не е да метеш с метличката липов цвят. Ако един коректен работодател желае да му се свърши качествено възложената задача, би следвало да е малко по-обективен.

    ОтговорИзтриване
  25. В малък град съм, работя с няколко фирми. Най-доволна за сега съм от Семани. Шопикс първо, че плащат малко, второ отчетите им са толкова обстойни, че губиш по 2-3-4 часа, за да ги напишеш - а аз съм машинописка, пиша бързо. На всичкото отгоре се намира някоя кака дето ти дава по-малко точки, защото отчета не бил достатъчно подробен. Плащат на проверка в банка, GSM оператор, Кауфланд.. по 7 лв на проверка, тоест няма други платени разходи, ако пък се прави проверка на Мания или на бензиностанция имаш 3-4 лв за покупка + 5лв заплащане, затова че близо 3 часа, може и повече си отделил за отчета им. Принципно самите проверки ми харесват, но не и отчетите, които трябва да се попълват след това. Досега само веднъж съм проверявала хотел, заплатиха ми всички разходи, писането на отчета не беше много, но не помня агенцията, може би беше Семани или Маркетайс.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много благодаря за споделеното мнение. Замислям нова публикация с по-нова информация за тайните клиенти, но определено при Шопикс няма мърдане на заплащането за толкова години :( Ще погледна тези от които вие сте доволна.

      Изтриване
    2. Открихте ли нещо интересно :)

      Изтриване
  26. Семани вече май не съществува като фирма за одит. Работя за Шопикс, КлиентХ и ISC. ISC искат снимка и дори в цял ръст за луксозните проекти. Досега не съм получавала нещо луксозно :) - Магазин за електронни цигари, Била, Шел - заплащането е 12 лв за Била и ел. цигари, като за Била трябва да направиш покупка за 2-3 лв :), но освен вафла и дъвки за тези пари не можеш да си купиш, не поемат покупката. В Шел зареждаш за 20 лв в които е включено и кафе и това ти е хонорара, само горивото ти е без пари дефакто. Клиент Х са добре, плащат малко, но имат интересни задачи. Шопикс е голямо писане, обяснения, пояснения.... :) Ще се радвам някой да сподели някоя фирма работеща в момента, различна от тези :)

    ОтговорИзтриване
  27. Немската фирма Checkstone изчезна, като обяви неплатежоспособност, и завлече мен и други тайни клиенти. Имаше една координаторка Мелани, която говореше развален български език и ме блокира, защото си исках парите. Станах кредитор на тази фирма, но немското законодателство е много шибано и няма да получа нито един лев! ISC плащат още по-мизерно за Билла и Шел и се държат много арогантно. Крият се, нямат офис в България. Комуникацията с тях е под всякаква критика.
    При този бизнес с тайни клиенти е сбъркано това, че фирмите-възложители, подбират на търг тази фирма за тайни клиенти, която предложи най-ниска цена (вероятно бюджетът за този маркетинг разход е малък). След това като резултат спечелилата фирма за тайни клиенти заплаща ниско възнаграждение на тайния клиент. Проблем е, че винаги ще има балъци и ще се хващат за тайни проверки и така няма да се вдигне скоро възнаграждението.
    Чуждестранните фирми работят без договор и много е сложно да си търсиш парите! Подал съм ги на икономическа полиция.

    ОтговорИзтриване