// // Leave a Comment

BUZZStore - тествайте безплатно нови продукти

Преди време бях попадала на сайт, който предлагаше изпращане различни продукти за тестване безплатно, само да напишеш мнението си (разбирайте положително) в социалните мрежи. Регистрирах се, но така и не ми пратиха нищо. А докато се наканя да споделя за тази платформа и да събера мнения от други, които я ползват, тя спря да работи. Сайтът още съществува, но от 2-3 години просто нямат никаква дейност. Така, че за тях няма какво да разкажа, освен, че се казва Buzzaar и ако попаднете на тях, да знаете, че няма смисъл да се регистрирате, защото за България нямат кампании. 

Защо ви пиша това ли? Защото наскоро имах deja vu като видях реклама на друга фирма с подобно име и със същия предмет на дейност - предоставят безплатни продукти и услуги на много хора и те споделят впечатленията си в постове и публикации. Изглежда нова, новеничка, все още събират последователи и до сега са имали само 2 кампании. Името им е BUZZStore, разбирате защо ми се стори познато заниманието и фирмата.

Компанията е румънска, мисля че за сега само у нас и в северната ни съседка оперират. Наричат се "Първата платформа за маркетинг "от уста на уста" и съдържание, генерирано от нано и микро инфлуенсъри за брандове в България", но май малко са закъснели, защото както казах преди тях имаше други такива, които не издържаха и се пренасочиха към по-обещаващи пазари.

BUZZStore се хвалят, че имат над 10.000 BUZZ-ъри, точната бройка е 10 340 и така си седи от създаването на сайта, не са си ъпдейтнали скрипта, който ги брои може би ;) Тук сигурно са включени и хората им в Румъния, да не си помислите, че само в България са раздали толкова продукти. В началото бяха обявили, че след достигане на 1000 абоната ще пуснат първата си тестова кампания, което си противоречи с цитираното по-горе впечатляващо число.

Както и се очаква гръмко се хвалят с постижения и бройки и също така гръмко раздават обещания какви невероятни възможности предоставят на членовете си. Пробвах се в първата им кампания. За нея им бяха необходими 150 човека, които ще получат на случаен принцип комплект от P&G. При регистрация задължително трябва да въведеш профили във фейсбук и/или инстаграм, изискват минимум 500 последователи, ако имаш и собствен блог още по-добре. Чак после става ясно, че избират хора, които имат поне 1000 последователи в инстаграм, за фейсбук не съм следила дали изобщо някой е публикувал за тях. Необходимо е и да сте над 18 години.

В замяна трябва да изпълниш само няколко десетки изисквания, срокът, който ти дават е около 20 дена, ето извадка от правилата на едната кампания:

Какво да правите, след като получите подаръците?

Да поствате поне 3 публични статус ъпдейти на Facebook/Instagram страниците си. В статусите да споделяте мнението си или препоръките относно продуктите и дарителската програма на P&G, насърчавайки приятели да дават обратна връзка чрез харесвания, споделяния и коментари. Всички постове НЕ бива да включват каквито и да било снимки или референции на други продукти, освен на тези, предоставени от Организатора за тестване. 

Спецификации за постовете:

    Един пост, включващ разопаковане на продуктите и споделяне за дарителската програма, както и периода на промоцията
    Едно story за всеки продукт от кутията, като се споменава дарителската програма и периода на промоцията
    Едно споделяне на P&G пост от социалните мрежи, свързан с дарителската програма

# Качване на мнение за поне един от тестваните продукти на www.emag.bg
# Споделяне на видеото на дарителската програма на P&G в личния си Facebook/ Instagram профил, публично достъпен
# Използване на хаштаговете на КАМПАНИЯТА – #pgforXmas #buzzSOS – във всички публикации в социалните мрежи
# Качване в секция ‚Моя BUZZ‘ на отчет за дейностите (линкове към всички постове), спрямо изискванията по т. 6.3.1-6.3.4. от Официалните правила на КАМПАНИЯТА. Линковете могат да се качват по време на периода на цялата КАМПАНИЯ, но не по-късно от 5 работни дни от края ѝ

След приключване на кампанията се попълва още един въпросник. За участието си освен безплатния комплект получавате и точки, малко по-долу ще се спра на тях, а също и възможност да участвате в томбола за допълнителни комплекти (това последното беше специално за тази кампания, не знам дали за всички ще го предлагат, предполагам зависи от рекламодателя).

Ако не успеете да се вместите в срока на кампанията или поради някаква причина не може да участвате, тогава трябва да върнете тествания продукт в оригиналната му опаковка. На едно място в правилата им пише, че ако е разопакован трябва да го платите, а на друго, че при такова неизпълнение на задълженията ви, ще ви деактивират акаунта, което ми се струва малко крайно. Все пак си оставят вратичка, че ако сте им писали на време, че сте възпрепятствани да участвате и върнете продукта, може и да ви се размине изгонването.

Точките са вид разплащателна единица като тези в платените проучвания. В BUZZStore получавате такива при кандидатстване за кампания  (10 точки за регистрация в кампания и 90 точки след приключването на кампанията) и при препоръка на приятел  (10 точки за регистрация на приятел и 100 точки когато препоръчания приятел приключва първата си кампания). При натрупването на 1000 точки, които се равняват на около 40 лева (това "около" се чудя защо е) можете да си вземете ваучери за подаръци, все още няма яснота какви точно или да ги дарите за хуманитарна кауза. При всички положения, за да си ползвате точки е необходимо да сте участвали в поне една кампания, т.е. не може да събирате точки само от покани на хора, а трябва и да ви изберат за тестване на продукти.

Няма кампании, няма Buzz-ъри

Идеята на сайта не е лоша, но първо не е ясно до колко рекламодателите са отворени към това, второ изискванията са много завишени, трето това ударно показване на един и същ продукт от 100-200 човека не знам до колко работи и четвърто не съм сигурна, че инстаграм е точната социална мрежа за това, там всички рекламират всичко и всички се натискат да се покажат, затова коментират и лайват всичко :) Във фейсбук както казах не видях отразена нито една от кампаниите.

В момента има затишие, нямат нищо активно. Ще ги следя как се развиват и ако имат някоя интересна кампания, ще пробвам пак да участвам, за да проследя целия процес и да мога да го споделя с вас. За сега съм скептично настроена към съществуването им. Сайтът е лесен за ползване, има някъде останала информация на румънски или нещо не добре работещо, но като цяло е приятен и има цялата необходима информация за всеки новопристигнал

Как ви се струва на вас, дали BUZZStore ще има успех? Бихте ли се включили в подобен сайт? Знаете ли други сайтове с такава дейност?

0 comments:

Публикуване на коментар