// // 7 comments

Писане на статии за BGreporter

Започнах тази работа на шега преди няколко години. Първо пишех статии за сайта на фирмата, в която работех тогава. Темите бяха разнообразни - свързани с фирмата, с нещата от живота, които вълнуват мен и колегите ми, с интересни и любопитни събития. Така постепенно се понаучих да пиша. Защото писането не е толкова лесно, колкото се предполага и не всеки може да го прави. Освен интересно, много е важно да пишеш правилно и грамотно, да умееш да представиш идеята си, да заинтригуваш читателя.

След като придобих малко опит, случайно открих сайт, в който публикуваха написани от теб статии и обещаваха заплащане за това. Офертата звучеше добре. Плащаха между 1 и 5 лева на статия, а за снимки между 1 и 3 лева (не на снимка, а общо за няколко снимки, обединени от дадена тематика). Започнах да пиша статии за тях, а те да ги публикуват. Харесваше ми, хората ги четяха, коментираха, имаше много други автори, много по-добри от мен, с чудесно написани статии. За да ти платят трябваше да събереш сумата от 50 лв. Събрах я и я надминах, но парите така и не дойдоха.

И други потребителите на сайта започнаха да се оплакват, че не им се плаща, писахме няколко пъти до ръководството, а те обещаха да направят промени. Но не такива каквито на нас ни се искаше. Парите не ни ги изплатиха, а промениха заплащането. Вече нямаше да се плаща на всяка публикувана статия (не че досега са плащали, само така го изчисляваха), а от всички статии, качени през дадената седмица ще се избере една и автора и ще получи 10 лв за нея.

Доста хора се отказаха да пишат след тази случка, а статиите намаляха все повече и повече. Вече никой не пише в сайта, последната статия е от 11 септември, символична дата. Аз и до ден днешен не съм си получила парите, макар че писах не знам колко писма до тях и изхабих доста нерви.

За заинтересуваните сайтът беше bgreporter.com, вече дори не съществува. Идеята беше добра, всичко потръгна добре, но те се оказаха ужасно некоректни и към читателите и към писателите си. По този начин не се прави бизнес, да се използват хората и да се печели на техен гръб.

Единственото положително нещо за мен от цялата работа е, че имах възможност да започна да пиша статии. По този начин понатрупах опит и сега използвам този опит да работя за други хора и да печеля от това. Пиша статии не само в моите блогове, но и в няколко други сайта и следващата ми статия тук ще бъде за това как намерих хора, за които да работя, а понякога и те намират мен.

7 коментара:

  1. Как мога да се свържа с вас имам нужда от човек който да дразне няколко думи за един сайт който правя.

    ОтговорИзтриване
  2. Здравейте,

    може да използвате формата за контакти http://narabota.blogspot.com/p/blog-page.html и да ми пишете за какво точно става въпрос. Оставете ми и имейл и при всички случаи ще ви отговоря.

    ОтговорИзтриване
  3. Търся работа за писане на статии по зададен текст.
    Работя на Уърд Прес и имам опит в писането на статии.
    Владея писмено и говоримо италиански език, говоримо английски и руски.
    Може и за писане на статии от италиански на български.
    За контакти: marinelka76@abv.bg

    ОтговорИзтриване
  4. аз вече писах и не ми е отговорено,

    ОтговорИзтриване
  5. ПРЕДОСТАВЯМ СИ УСЛУГИТЕ ДА ПИША ЗА НЯКОГО - ЗА НЕГОВО ХОБИ, ЗА БИЗНЕС, КОЙТО ИСКА ДА РАЗШИРИ, ЗА ПРИВЛИЧАНЕТО НА КЛИЕНТИ И УВЕЛИЧАВАНЕ НА ДОХОДНОСТТА НА ЗАИНТЕРЕСОВАНОТО ЛИЦЕ. ГРАМОТНОСТ, КАЧЕСТВО И УВЛЕКАТЕЛЕН СТИЛ - ГАРАНТИРАНИ. ПЪРВАТА СТАТИЯ Е БЕЗПЛАТНА И Е ПОДАРЪК ОТ МЕН:) mileva_radoslava@abv.bg

    ОтговорИзтриване
  6. Здравейте!
    Аз също предоставям услугите си за писане на статии по Ваш избор. В момента разработвам сайт в WordPress.com и мога да Ви пратя мои статии, които са с 100% уникалност според Advego Plagatius. За да се свържете с мен пишете на имейл mimi.p.doncheva@abv.bg. :)

    ОтговорИзтриване
  7. Да, има сайтове, които така набират материали. Обикновено условията са направени така, че да съберат максимално количество статии, а да се разделят с минимална сума пари.

    На мен се случи нещо подобно с Avtora.com. Написах една, после втора статия, а те продължаваха да ми пращат теми. Щом отворих дума за заплащане, ми пратиха някакви общи условия, според които едва ли не ми правят услуга като ми разрешават да пиша за тях.

    Политиката на Avtora.com е да карат всеки автор да се сцепи от писане. За да ти платят нещо трябва 10 - май такава беше бройката - твой статии да получат съответния брой посещения. Което е доста странно, защото първо посещенията зависят от репутацията на целия сайт и второ просто отчитането на броя посещения не е адекватен критерий за успех на един материал само по себе си.

    Но това не е всичко: Политиката на Avtora.com е, че дори и някои твои статии да натрупат посещение, вследствие на което да се натрупа сума, която ти дължат, няма да ти платят нищо, ако сумата ти е по-ниска от 60 лева! Като единичната цена е много ниска, нали, за да е трудно натрупването.

    Което натрупване важало само за текущия месец! За следващия процесът започва отначало, а дължимата сума се нулира.

    Моята препоръка е не се занимавайте с такива хора и използвайте отношението на отсрещната страна като сигнал за намеренията и. Ако човекът отсреща говори повече за работата, която очаква и отбягва темата Пари, червената лампичка трябва да ви светне и да имате едно наум.

    За да сведа до минимум контакта си с такива хора и за да изкарвам смислени пари от копирайтинг, предлагам директно услугите си, чрез собствен сайт: http://www.avtorsko.com/

    Това изисква повече време, усилия и отговорност, но поне нещата са ясни: Има си цени, дължини, срокове, условия. И клиентите са различни - с друго отношение.И това трябва да имате предвид - че когато ползвате чужди платформи за фрийланс - особено такива със съмнителна репутация - и клиентите ще са по-различни. Ще подхождат различни, ще имат различни намерения - често неадекватни -, ще шикалкавят повече, а може и да искат да послъжат

    Имайте предвид тези неща и не бързайте да сваляте гарда, само и само да привлечете някой клиент или да се впишете в изискванията за публикуване на някой сайт. Дори и да се получи нещо смислено, най-вероятно ще е закратко.

    ОтговорИзтриване