// // 5 comments

Freelance сайтове

Напоследък все повече хора ме питат от къде намирам надомна работа. Със сигурност не от сайтовете, който ми излизат, когато търся "надомна работа" с търсачките. Там 110% от обявите са абсолютна плява и само като им видя заглавието или първото изречение и знам, че това е измама и нищо читаво няма да излезе от там. Разбира се, все още има хора, които се вържат на такива обяви и чакат някой да им разкрие великата истина как само срещу 183 лв в брой могат да си намерят надомна работа.

Е да, ама не. Кой ви каза, че надомната работа се намира по-лесно от реалната и не вършиш почти нищо и ти плащат. Ами няма такава приказка. И тук трябва постоянство, упоритост, сериозност, да намериш работата, да се докажеш и да я запазиш.

Все още са малко сайтовете, където можете да намерите freelance обяви за българи. Затова повечето хора, занимаващи се с този тип работа я търсят по чуждестранните сайтове. Но там и конкуренцията е голяма и индийците много подбиват пазара.

Това е списък на сайтовете, които аз съм открила и моето мнение за тези от тях, с които имам опит. Ще се радвам да споделите ако има и други и си заслужават, както и ако имате опит с описаните по долу.

predpriemach.com - не целият сайт е с обяви за freelancer-ри, но си има такъв подфорум и доста често се намира работа от там, най-вече за програмисти, СЕО, писатели на статии. Конкуренцията разбира се е голяма и не чакайте магически, веднага да ви намерят и възложат каквото и да е. Добре е да имате портфолио, което да ви представя и да напишете грамотно обявата или офертата си. Допада ми това, че има рейтинг на потребителите и можеш да видиш един човек до колко е сериозен и дали може да се работи с него. Намирала съм си работа от там и гарантирам, че има сериозни хора и дейности. Останалата част от форума също не е за изпускане, има много полезни теми.

freelance.bg - сайтът не е нов, но се развива по-бавно и трудно се трупат повече обяви. Пак са доста специфични като насоченост. Новите обяви са малко, а кандидатите доста. Нямам личен опит с този сайт.

searchengines.bg - сайтът е подобен на Предприемач и си има подфорум за такива обяви. Някои от обявите може да се повтарят и на двете места. Като обем, тук обявите са по-малко, но не се знае кога ще се появи нещо подходящо за вас.

freelanceforum-bg.com - първоначалното ми впечатление е, че форумът е доста беден от към обяви. Предлагащите са пак повече от търсещите, но като гледам няма голямо движение по темите, няма и много активни обяви към днешна дата. Нямам личен опит с форума.
 

jobs.bg-  направиха отделна секция "Дистанционна работа / работа от вкъщи", където обявите се броя на пръсти, но не пречи да се абонирате за новите обяви там или да проверявате редовно, надявам се повече работодатели да почнат да използват тази секция.

Продавалник (вече olx.bg) - сайтът е познат на мнозина с обявите си за покупко-продажба, но той продължава да се развива и е нормално в него да се появи и категория за обяви за работа. Предлаганото там не е само за надомна работа, но могат да се открият и такива обяви. Трябва внимателно да се отсяват предложенията, за да се намери такова, което наистина си заслужава. Аз лично преглеждам от време на време, но засега не съм попаднала на работа, която да не съм пробвала и описала в блога.

Facebook - няма как да пропусна да спомена социалната мрежа като възможност за намиране на надомна работа. Може да я ползвате по няколко начина - ако изработвате нещо може да си направите страница, чрез която да предлагате продукцията си на хората или да разгледате десетките страници и групи, където хората публикуват обяви. Честно казано за второто се иска доста време, но ако човек си търси работа не пречи да следи и този канал или да пусне своя обява какво търси. Аз специално не го ползвам, защото в момента съм доста заета и нямам нужда от повече натоварване, но от любопитство следя няколко групи, винаги може да изскочи нещо, което да ме заинтригува.

5 коментара:

  1. Хубава стария, наистина. :) Мерси за споменаването на форума Predpriemach.com. :) Успехи от мен.

    ОтговорИзтриване
  2. predpriemach.com - оффф как се изказа, обяви за отчаяни не съсипвай хората, някой ден можеш да станеш като тях. В predpriemach е пълно с хора дето няма 5 лв в джоба си

    ОтговорИзтриване
  3. Благодаря за информацията

    ОтговорИзтриване
  4. От тези неща неможе да се спечели и един лев...

    ОтговорИзтриване
  5. Нищо от това не носи доходи...само загуба на време

    ОтговорИзтриване