// // 2 comments

Застраховки "Гражданска отговорност"


Още една дейност, с която можете да се занимавате между другото, няма работно време, не ви трябва офис, нужно е само да сте комуникативен и да имате повече познати.

Тъй като сега, в края на годината, застраховките "Гражданска отговорност" пак са на дневен ред, реших да напиша за моя опит с тях.

Занимавам се със застраховки най-малко от 3 години. Привлече ме една колежка. Сключва се граждански договор, което те задължава да си внасяш осигуровки и да декларираш приходите си, т.е. да плащаш данъци. Някои фирми предлагат да сключиш договора си от името на пенсионер, ако имаш такъв познат и така отпада да плащаш осигуровки.

Фирмите, които предлагат застраховки, работят с няколко компании, така че клиента като дойде да могат да му се предложат различни варианти, от най-евтината до най-скъпата или пък ако има лични предпочитания към дадена компания.

Аз съм правила най-много застраховки "Гражданска отговорност", тъй като те са най-търсени. Но съм сключвала и Каско и застраховка на имущество и застраховки живот. За всекиго има по нещо. Няма нужда да се запомня много информация, лично аз винаги се обаждам на "шефката" си, когато нещо не ми е ясно.

Далаверата е, че за една сключена застраховка, за теб остават около 10-15% от сумата, зависи към коя компания е. А като имате предвид, че в момента една застраховка е към 120 лв, това са си 12-18 лв, само от един клиент. И от теб се иска само да го намериш, да го убедиш да сключи застраховката и да попълниш една бланка с данните му. В още по-идеалния случай, клиентите вече те научават, че предлагаш такава услуга и сами те търсят, и така за всяка година си имаш поне няколко сигурни клиента. Другото е въпрос на пробивност. Това е за "Гражданската отговорност". За другите застраховки сумата е по-голяма.

За мен тази работа е лека, не ме натоварва, лошото е, че нямам много контакти, но това се поправя. В някои месеци, например към края на годината има повече работа, но нали това е целта.

Плюсове:
- не отнема много време
- има достатъчно клиенти, само трябва да ги намериш
- няма нужда да учиш нещо сложно, за да правиш застраховки
- не ти искат пари, за да започнеш
- може да се работи навсякъде и по всяко време


Минуси:
- трябва да си комуникативен, за да си намираш клиенти, защото все пак си на %
- ако загубиш или повредиш стикер или полица, заплащаш я ти
- плащат се данъци и осигуровки
- има доста хора, които правят застраховки, така че конкуренцията е голяма


Това е добро занимание. За някои е и постоянна работа, но за мен е добър страничен доход. Без да си давам много зор, като се "рекламирам" пред няколко приятели и познати, успявам да си докарам допълнителни пари към майчинството.

2 коментара:

  1. Къмо коя фирма сте, ако може да кажете?

    ОтговорИзтриване
  2. Да, към коя фирма можем да се обърнем и ние, за да поработим и попечелим :)

    ОтговорИзтриване